fbpx

Sunnes nya skyltfönster och mötesplats på webben

Sunnegallerian är ett nytt varumärke sedan november 2020 och ett initiativ som ska lyfta näringslivet och turismen i Sunne kommun genom att samla Sunnes företagare, föreningar, fastighetsägare, näringsliv, turistnäring och lokalbefolkning på en gemensam webbsida – Sunnegallerian.se

Sajten är ett komplement till den traditionella marknadsföringen som sker via Sunnenytts tidning och andra trycksaker såsom Turistguiden.

Projektet startade med en julkampanj

Sunnenytt introducerade Sunnegallerian med en julkampanj. I kampanjen erbjöds annonsörer att marknadsföra sig under årets största shoppinghögtid, då både julklappar, juldekoration, god mat och dryck stod på allas inköpslistor.

Genom att erbjuda annonsörerna ett komplement till sin traditionella marknadsföring digitalt så kan man nå ett ännu större genomslag både geografiskt och demografiskt. 

Sunnenytt hoppas att julkampanjen blir ett startskott till ett ännu närmare samarbete med lokala företag samt att Sunnegallerian så småningom blir en naturlig del av lokalbornas vardag på nätet. Genom att samla alla annonsörer på en gemensam webbplats så ser vi en möjlighet att locka fler besökare och en bredare marknad.

Julkampanjen innehöll bra erbjudanden, tips, tävlingar, aktiviteter och lokala talanger och deras tankar och tips kring jultiden. Förutom julkampanj på webben så marknadsfördes annonsörerna också på Sunnegallerians sociala medier; facebook.com/sunnegallerian och instagram.com/sunnegallerian.se

Sunnegallerian vill hjälpa till att öka den lokala köpkraften och göra riktigt bra reklam för den sagolika ort som Sunne är, och i en miljö där många av oss befinner sig, flera timmar om dygnet – på nätet!